Dag 10 Bikaner

18 oktober 2018 - Bikaner, India

Vandaag begon best een beetje spannend. We vertrokken vanaf t hotel voor een vrij lange rit. Tijdens de rit zitten jeroen en ik meestal wat films te kijken of wat te lezen. Maar op een gegeven moment stopte manoj abrupt langs een weg en t bleek dat de achterband kapot was. Deze moest in de verzengende hitte vervangen worden. Eindelijk klaar met de reserve band verder en bij een reparatieshop langs de weg werd de kapotte band gerepareerd.
Daarna door na door naar Bikaner. Een kleiner woestijnstadje bekend om kamelen, silverwerk en t fort wat daar ligt. We beginnen met ons opfrissen en gaan daarna naar t fort. Prachtig weer en we namen een audiotour om eea te bekijken. Heel mooi omdat de ruimtes in tact waren met meubels en tapijten. Eenmaal alles gezien gingen we met een tuk tuk door naar de oude stad. Bekend om de specerijen markten en tempels. Wederom erg mooi allemaal. Zeker om de lokale bevolking zo te zien. Net of je in een film loopt. Hierna met die tuk tuk naar t hotel. Tijdens de rit enorm druk op de weg en omdat t karretje open is en de weg vol met auto’s en motoren onze longen vol met uitlaatgassen. We stonken er van dus lekker de douche in. In t vorige hotel troffen we een groep Vlaamse dames die we tijdens de pauze ook nog eens zagen. Vreemd genoeg troffen we de zelfde groep weer in ons huidige hotel! Een dame uitgebreid gesproken en we brengen haar in contact met Patricia in t plaatsje sanoli. Ze kunnen elkaar vast helpen en daar heeft t dorpje ook
Baat bij. Zo helpen we elkaar!