Dag 11 Pushkar

18 oktober 2018 - Pushkar, India

Vandaag waren we in Pushkar. De enige plek ter wereld waar een Brahma tempel te vinden is. Maar voor we daar toe gingen brachten we een bezoek aan de Rattentempel. De rat is voor se aanbidders een heilig dier omdat het de reïncarnatie is van een heilige. Details weet ik niet. Wel dat t de smerigste plek is die ik ooit gezien heb. Vies maar bijzonder.

Snel door naar Pushkar. Een heilige stad. Hier bezochten we eerst t zwembad van t hotel. Na een lunch natuurlijk. Met uitzicht op Spanjaarden die zich prima vermaakten genoten we van de Indische zon. Hierna de stad in. Al lopende zagen we bezoekers die we ook in de woestijn al gezien hadden. De Brahma tempel viel tegen. Vaak zijn tempels mooie plekken maar deze was druk, chaotisch en een beetje rommelig. We waren we ook Erg kort omdat we de zonsondergang niet wolden missen. Dus snel terug lopen door de smalle straatjes vol kooplieden en se namen met open mond plaats op t bankje aan t meer. T heilige meer. Hier worden goden geeert maar ook de zonsondergang is prachtig.  We hebben er echt even van genoten. Daarna lekker gegeten en gedronken en mu weer slapen. Morgen naar sanoli! T platte land! Zin in!