Dag 5 Jaipur

12 oktober 2018 - Jaipur, India

We hadden vandaag een langer reis voor de boeg maar voor we daar aan begonnen deden we eerst het Agra fort aan. Een fort uit het mongoolse tijdperk ooit bewoond door het koppel wat nu in de Taj Mahal ligt. Alles wat daar te zien is duid op onmetelijke rijkdom. De koning had 3 vrouwen die elk in het fort een eigen paleis hadden met hun eigen kenmerken. We hadden niet zo veel tijd maar wilden t toch zien dus liepen we zonder gids rond. Prachtig was het weer. Als kers op de taart was door de raampjes die uitkeken op de nabij gelegen rivier de Taj Mahal te zien. Overweldigend wederom.

Na t bezoek werden we verrast door Manoj. Die stond voor het fort op ons te wachten en bracht ons meteen op weg naar Jaipur. Hier wachten ons meerdere bezoeken maar voor vandaag alleen een prachtig uitgelicht paleis. Ooit bewoond door sir Albert. Prins Albert wel te verstaan. Tot 2200 uur baad het paleis in kleurig ligt. Manoj samen met Patricia sloot bij ons aan vergezeld door Rakesh, Djoti, Tapan, Ayush en Saxhi. Mensen en kinderen uit t dorp Sanoli wat we later in onze reis gaan bezoeken. Na een bezoek aan het paleis gingen we eten met hun in een rooftop restaurant. Heerlijk maar super pittig voor mij. Hierna lekker naar ons mooie  Havellie hotel. Ooit een koopmnshuis geweest wat duidelijk te zien is aan alle weelde pracht en praal. Morgen om 0730 eten n om 08.30 weer op pad naar diverse leuke bestemmingen. .