Dag 9 Jaisalmer

16 oktober 2018 - Jaisalmer, India

Vanochtend na een vreselijke nacht in de Tharwoestijn en een karig ontbijt daar zijn we snel vertrokken naar t nabijgelegen stadje Jaiselmer. Aangekomen direct naar t hotel om lekker te ontbijten en ons wat op te frissen voor een wandeltocht naar t enorme Fort. Een gids liet ons zien dat t fort in de maharadja tijd een ommuurde stad was met tempels en woningen. Verder woonde de Maharadja en zijn regering ook in t fort. Hij liet vanalles zien en vertelde uitvoerig over hoe t er allemaal aan toe ging daar.
Daarna bezochten we havellies in t fort en buiten de muren van t fort. Havellies zijn Koopmanswoningen. Die mensen waren enorm rijk door handel te drijven. De maharadja wilde niet dat deze in het fort woonden omdat ze angst hadden dat deze koopmannen soldaten zouden kopen en zo de macht van de maharadja weg zouden nemen. Deze woningen zijn kleine paleizen. Enorm versiert. Heel mooi. Hierna gegeten en de wandeling voortgezet. Het werd steeds warmer dus hebben we de dag aan t zwembad van t hotel afgesloten. Net gegeten met onze chauffeur Manoj. Echt een geweldig fijne man. Morgen weer 6 uur rijden voor de boeg dus lekker slapen nu.