Tour naar t oosten

13 oktober 2022 - Ubud, Indonesië

De wekker gaat.....voelt onwerkelijk. Ogen nog even dicht. Nog steeds die wekker. 03:30 staat er op de telefoon. Opstaan, we gaan vandaag mooie dingen zien maar eerst wakker worden en eten. Wakker worden is lastig op dit uur maar met dit vooruitzicht geen vervelend iets. Om 0500 uur staat de chauffeur voor de deur en stappen we met regen in de auto. We staan zo vroeg op omdat onze eerste bestemming ook wel de poort naar de hemel wordt genoemd en 2 uur in beslag zal nemen. Kom je later aan dan sta je meer dan 2 uur te wachten voor die foto. En die foto, die willen we écht.  We hebben telkens de zelfde chauffeur. Fijne vent, spreekt prima Engels en kan ook echt goed rijden. De reis verloopt dan ook vlotjes. Eenmaal aangekomen is t al druk. Kaartje kopen, uiteraard, en klimmen maar. Het loopt stijl omhoog. En dan ineens sta je daar. Je wordt er stil van als je de tempel ziet. Prachtig. Een uitzicht waar je stil van wordt. We hebben nummer 80 en moeten zeker 2uur wachten. Geen nood we maken wat kiekjes, drinken koffie en genieten van alles wat er te zien is.

IMG_20221013_075832

IMG20221013082206

Er zijn veel mensen dus buiten alles wat de tempel biedt is mensen kijken ook leuk. En dan ineens is de poort even leeg. Ze kunnen de volgende mensen even niet vinden en ik zie mijn kan schoon om een foto te maken.

IMG20221013082713

Mooi toch? Maar dan zijn wij aan de beurt. Van te voren de poses doorgesproken zodat alles vlotjes verlopen zal. Binnen. 2 minuten is t geklaard met dit als een van de resultaten, naar mijn mening de mooiste.

IMG20221013091854

Blij verlaten we de tempel op naar de volgende bestemming. We gaan naar een water paleis. De tuin van een koning. Indonesië is ooit een koninkrijk geweest met een koning waar dit een tuin van was. Het is nu eigendom van de regering maar deel van de opbrengsten gaat naar de koninklijke familie. Een schitterende tuin met veel waterpartijen waar vissen in zwemmen. Geloof me, die vissen hebben een prima leven en komen niks te kort.

IMG20221013102411

IMG20221013104054

We waren vroeg op dus aten we na dit bezoek wat, al had de chauffeur hierna een lunch in gedachten. Daar gingen we dan ook naar toe. Een buffet. All you can eat met een uitzicht niet normaal. Hoog in de heuvels. Zonder ramen. Je kijkt zo naar beneden de rijstvelden in. Geweldig gewoon.

IMG20221013124050

Met de buikjes rond weer de auto in. Een waterval op het programma,. En dan eentje van t mooie soort. Helaas waren wij niet goed voorgelicht en ingelezen aangezien bij aankomst, beneden bij t water, blijkt dat je zonder waterschoenen of slippers last van je voeten krijgt. Er liggen stenen in t water met scherpe randen. Jeroen kon t wel handelen. Mij verging gaat minder goed. Er zijn meer watervallen daar. De grote heb ik dan ook niet gezien. Jeroen gelukkig wel. Het was een schitterende tropische ervaring daar.

IMG20221013141403

IMG20221013142620

Als je dan beneden bent met pijn aan je voeten realiseer je je niet dat je ook weer naar boven moet. We waren dan ook niet de enige die puffend de trappen weer op aan t lopen waren. Op de helft hebben weer drankje gedaan. Bijgekomen besloten we dat t tijd was om weer naar huis te gaan.

IMG20221013152610

Een dik uur later stopte de auto voor de deur. Moe en voldaan bedankten we de chauffeur. Op naar t volgende avontuur, Seminyak. Een kustplaats in t zuiden. Witte stranden, kroegjes, en ga zo maar door. We verruilen Ubud voor 2 dagen met zon zee en strand

1. Mia Weijers:
    13 oktober 2022
    Onvoorstelbaar zo’n mooie reis hebben jullie uitgezocht, om nog heel lang van te genieten 😊 Nog hele fijne dagen gewenst!🍀🍀💋💋
  2. Eric:
    13 oktober 2022
    Dank je wel! Het einde is nog niet in zicht. We gaan nog even door. Heerlijk dit.