Dag 7 Jodphur

14 oktober 2018 - Jodhpur, India

Na een lange rit van 6 uur komen we moe aan in Jodphur. Een stad van 2 miljoen inwoners met een goede handel in antiek en houtsnijwerk. Verder beschikt de stad over een prachtig maharadja graf aan de voet van een enorm fort. We begonnen bij dat graf. Weelderig versiert en enkele kleinere graftombes aan de buitenkant. Binnen is t graf als herdenking tempel ingericht. Jeroen en ik zijn nauwelijks jn staat buiten foto’s te maken aangezien we zelf ook een aantractie zijn. Er zijn blank en Indiërs willen dolgraag met ons op de foto. We zijn daar inmiddels wel klaar mee.

We gaan door naar het fort en paleis. Daar is t druk door een religieus festival. Mensen gaan veelvuldig naar se tempel in het paleis. Waar we wel kunnen komen is veelal ingericht als museum. Prachtige ruïnes vol pracht en praal. Indrukwekkend mooi. Het deel waar we nu zijn heeft een woestijn klimaat en dat is te voelen ook. Erg warm. Ik krijg er direct hoofdpijn van.

Na t fort gaan we naar de kruiden en specerijen markt. Nóg drukker en er loopt een riool door de straat. Vies! We kopen snel wat specerijen en thee en maken een foto van de mooie klokkentoren en gaan snel naar t hotel.

Moe en oo tijd slapen. Morgen gaat de tour om 0830 weer verder.