Afsluiting eerste deel vakantie

5 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

En dan breekt de laatste dag van het eerste deel aan. Eerst uitslapen. Heerlijk. Het bedje was goed en de nacht was prima. Vandaag de Gouden Buddah op het programma.

Die blijkt in Chinatown te staan waar we pas nog waren. Uiteraard duurt het een eeuwigheid voor je een taxi hebt die je voor een goede prijs brengt waar je zijn wilt. Veel gedoe mee gehad maar we kwamen vlak voor sluiten aan.

Een schitterende tempel. Echt weer een parel van de stad.

Ik had thuis al benoemd dat ik iets wilde doen om pap en mam te eren. Dit was mijn kans. Ik kocht bloemen om de Buddah te eren al noemen ze dat hier offeren. Met mijn ouders in gedachten heb ik die na een moment van stilte neergelegd. Het mooie was dat nadat wij kwamen er geen andere mensen in de tempel waren. We waren dus alleen met de monnik en het beeld. Dat moment was zó mooi.

Eenmaal de bloemen neergelegd heb ik nog even stil gestaan bij wat pap en mam voor mij betekent hebben en blijven betekenen. Zonder hen was ik er niet geweest.

Na dat moment zijn we met een boot naar een restaurant aan t water gegaan waar we van wisten dat t goed was. Dat was zo goed dat we besloten hebben de laatste dagen, na Bali in hun hotel zullen slapen. Geweldig eten, mooie omgeving aan de rivier. Heerlijk.

Daarna sloten we de avond af in de Lebua SkyLounge. Écht een sluitstuk. Pièce de resistance mag ik wel zeggen. Dat t een bijzondere plek is weten de uitbaters ook. Omgerekend betaal je dus €27,50 voor een gin-tonic. Prima drankje maar exorbitant duur natuurlijk. Gelukkig krijg je t uitzicht er gratis bij.

Nu liggen we op bed, nog een drankje en dan slapen. Morgen om 0600 staat de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen.