Dag 8 Thar woestijn ( Great Indian Dessert)

15 oktober 2018 - Jaisalmer, India

vandaag gaan Jeroen en Eric back to basic. Na een rit van weer 5 uur belanden we in Jaisalmer. We hebben daar een lekkere lunch en rijden vervolgens 50 km de woestijn in. Daar staat een tentenkamp waar we zullen overnachten. Maar voor dat we dat gaan doen doen we een kameelsafari naar de woestijn duinen. Het landschap is wijds en indrukwekkend stil. Waar in Nederland altijd wel iets te horen is is t hier stil..niks. Geen vogels dieren auto's treinen mensen niks. We klimmen op een kameel. Een belevenis op zich, en rijden samen de woestijn in. Een eindje verderop is een plek waar we halt houden en de zonsondergang zouden zien. Maar wolken gooien roet in het eten. Niks te zien. Langzaam gaan gaan andere bezoekers op kameel terug Rn met wat Duitsers en Spanjaarden blijven we achte om later opgehaald te worden. In de schemer rijden we, per kameel, terug naar t kamp. Dorst gekregen van de hitte nemen we een biertje en wat chips. De folkloristen beginnen met zang en dans. Dit ging echt te hard en te lang door helaas. Met piepende oren word ons verteld dat t eten klaar staat. Uiteraard origineel Indisch maar aan de flauwe kant. Daarna word t tijd om onze tent op te zoeken wat op t eerste oog prima is. Netjes bedje en badkamer met.....alleen koud water. Verder prima. Om 0800 ontbijt. Tijd om te gaan slapen.

Midden in de nacht begeeft het bed het. Nadat we de matrassen het bed uit gehaald hebben blijkt t uit enkel wat lossen planken te gaan en een balk heeft t begeven. We slapen verder op de grond. Je moet toch iets.