Golden Mount of de Efteling?

20 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

De laatste dag, laten we dan de golden Mount gaan bezoeken. Een super imposant bouwwerk. Met een gouden dak. 350 trappen omhoog en alles wijst erop dat het de moeite waard moet zijn. Doen dus maar.

Het is een hele klim maar toch. Het is te doen. Tijdens het trappen klimmen spreekt er een man uit speakers in de trap je toe. Wat ie zegt weet je niet maar je krijgt er het Efteling gevoel bij. Ook omdat aan de andere kant van de trap  watervallen en gouden beelden te zien zijn. Mooi maar enorm kitsch. We komen op een plateau aan waar we even uit mogen blazen. Natuurlijk moeten we daar een kiekje maken.

IMG20221020143609

IMG20221020143450

Het is er mooi maar we hebben niet het wauw gevoel. Doorlopen dus maar verder de trap op. Boven aangekomen voelen we ons bekocht. Zeker, het is een mooie tempel met veel buddah beelden en biddende monniken maar overal wordt geld gevraagd. Het is er niet zo als op andere plekken behalve dan dat je enorm hoog staat met een mooi uitzicht.

IMG20221020144531

We zijn er dan ook kort gebleven. Het moet wel iets speciaals zijn omdat afgelopen april de koning geweest is. Overal prijken daar daar fotos en videos van. Snel naar beneden wat we heb en t warm en hebben dorst. We lopen een stuk door in de hoop dat we iets tegen komen. Helaas. Wel nog een mooie buddah dat dan wel.

IMG20221020145920

IMG20221020145934

Geen idee waar we waren hebben we maar doorlopen en kochten we bij een mindervalide oud vrouwtje een drankje en dat dronken we langs de kant van de weg maar op. Dan zie je trouwens pas wat armoede is. Wij zitten daar met veel te dure zonnebrillen als tourist terwijl die mensen daar keihard werken voor helemaal niks in een door en door corrupt land. Je voelt je dan toch bevoorrecht dat ons wiegje op de juiste plek stond.

IMG20221004124258

Nu liggen we lekker aan t zwembad en vanavond eten we een hapje. Morgen avond laat gaan we de lucht weer in. Maar dat is morgen pas.....

1. Mia Weijers:
    20 oktober 2022