Musée d'Orsay
12 juni 2024 - Champ-de-Mars, Frankrijk
Jeroen en ik zijn op z'n zachtst gezegd drukke baasjes. De afgelopen jaren hebben we veel gewerkt, hard gewerkt en moesten we door wisseldiensten time efficiency serieus nemen. Met die gedachten in je hoofd is het dan ook niet gek dat we de afgelopen dagen veel gezien en gedaan hebben. De route van alles zo ingedeeld dat we veel snel konden zien.
Dat is natuurlijk helemaal niet erg en dat hield voor vandaag dan ook in dat we maar 1 dingen zouden gaan doen.
Musée d'Orsay stond dan ook op het programma voor vandaag.
Impressionisten staan daar centraal. Neem bijvoorbeeld een aanzienlijke collectie Monet, Renoir en van Gogh. Als je het Louvre al gezien hebt is dit museum een verademing. Helder, overzichtelijk en goed te doen als je bijvoorbeeld het Rijksmuseum kent.
Echt een mooie collectie kun je er gaan zien. Helemaal als je weet dat dit museum van oudsher geopend is in het jaar dat de Eifeltoren voor de Wereldexpositie geopend werd, als treinstation, om de mensen in de stad te kunnen laten uitstappen. Compleet met een hotel, luxueus restaurant en lounges. Prachtig!
Zoek de verschillen ?!. Weet daarbij dat d'Orsay het eerste station was voor elektrische treinen.
Nu kun je er enorm veel gaan zien aan kunst.
Erg indrukwekkend. Verder hebben we vandaag een rustdag. We hebben een drankje gedaan en vanavond gaan we een hapje eten in onze eigen wijk. Morgen doen we Versailles. een drukke mooie en lange dag waar we erg naar uitkijken. Daarom zeg ik nu alvast:
a Demain!
Foto’s
4 Reacties
-
Roel Gommans:12 juni 2024Mooi!!!! Ut ies net of iek ien Frankrijk ziet.
-
Mia weijers:12 juni 202430 jaar geleden had ik een weekend voor2 personen naar Parijs gewonnen ,ik heb nu meer van Parijs gezien als toen . Geniet er nog van mannen ,veel plezier !!🖐️🖐️💋💋
-
Nootje:13 juni 2024Ai… was nog nooit in d’Orsay en heb duidelijk wat gemist. Grrrr…
-
Jeroen en Eric:13 juni 2024Ja inderdaad, als je ooit nog eens de kans hebt daar naar toe te gaan moet je het doen.








