Grand Palace and reclining Buddha

4 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

Vandaag een druk dagje gepland. Na het eenvoudige ontbijt hebben we de taxi genomen richting het grand Palace. Dat is niet alleen een paleis maar ook een plaats van gebed. De Emerald Buddha staat daar. Een van de belangrijkste plekken voor de gelovigen. Aangekomen bij het grand Palace valt je op dat overal militairen zijn, mannen en vrouwen in uniform en alles strikt volgens de regels.

IMG20221004115728

Alles is van goud en blingbling wat je ziet. Op de plek waar de smaragden Buddha te zien is mogen geen foto's gemaakt worden.  Alles is even mooi en je wordt er toch stil van als je er staat.

We lopen door langs alle gebouwen en t valt ons op dat je nergens naar binnen mag daar.

IMG20221004110749

Erg jammer dat t alleen van buiten bekeken mag worden. Het weer zit mee. Het is droog met een zonnetje. Genieten dus. Nadat we het paleis verlaten hebben gaan we naar de liggende Buddha. Een beeld van goud zo groot als een flink vliegtuig. Enorm is t.

IMG20221004121543

IMG20221004120311

Op de fotos is niet te zien hoe enorm hij is. Helemaal op de foto lukt simpelweg niet.

Vol ontzag liepen we verder op zoek naar wat verkoeling en wat te eten. Helaas was dat daar niet te vinden en we zijn dan ook snel vertrokken daar. Wel nog even naar t water gelopen om Wat Arun te zien

IMG20221004124258

Daarna hebben we wat te eten genomen en nog even aan het zwembad gelegen.

IMG20221004150542

De dag is nog jong, het zwembad is heerlijk en wat de avond gaat brengen zien we dan wel weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade